Płatki śniadaniowe

Płatki śniadaniowe

Wegańskie, bezcukrowe, czekoladowo-orzechowe płatki śniadaniowe polecają się na śniadanie 🙂

Są bardzo szybkie w wykonaniu i bardzo sycące. Nie mają nic wspólnego z niezdrowymi gotowymi płatkami znanych firm. Przyjemnie chrupią i są po prostu pyszne!

Niech najlepszą reklamą zachęcającą Cię do ich zrobienia będzie pewna zabawna historyjka z życia wzięta.

Gdy pierwszy raz zrobiłam te płatki to z uśmiechem na ustach zakomunikowałam rodzinie, że mam dwutygodniowy zapas płatków śniadaniowych. Najbardziej wybredny kulinarnie członek mojej rodziny, który nie je śniadań, zapytał wtedy z powątpiewaniem: „dwutygodniowy?”

Szczerze mówiąc nie zwróciłam wówczas na niego w ogóle uwagi. A powinnam. Bo gdybym wiedziała, że płatki znikną w ciągu 48 godzin, to z pewnością zrobiłabym je w nocy i schowała głęboko do szafki 😀

Tak więc, wyżej wspomniany domownik, rozprawił się z moimi płatkowymi zapasami w trybie ekspresowym. A dokładniej mówiąc, w dwie kolacje i jeden podwieczorek…

Dlatego też nie pozostało mi nic innego jak z głośnym westchnieniem zakasać rękawy i zrobić drugą porcję.

Pomyślałam, że może Ty też będziesz mieć na nie ochotę, więc przedstawiam Ci przepis na czekoladowo-orzechowe płatki śniadaniowe.

Płatki śniadaniowe – przepis

Składniki:

3 szklanki płatków owsianych błyskawicznych

200 g masła orzechowego 100% (ja miałam migdałowe, ale z innych orzechów również będzie dobre)

100 ml syropu klonowego

½ szklanki dobrego gorzkiego kakao

¼ łyżeczki soli

1/3 szklanki oleju

Wykonanie:

  1. Piekarnik nastawiam na 180 stopni z funkcją termoobieg. Blachę wykładam papierem do pieczenia.
  2. Do miski wkładam wszystkie składniki i dokładnie mieszam.
  3. Gotową masę na płatki przekładam na blaszkę i rozdrabniam lekko w dłoniach.
  4. Piekę około 18 minut. W trakcie mieszam łyżką co 4-5 minut.
  5. Po wystudzeniu trzymam w szczelnie zamkniętym pojemniku. Podaję z zimnym mlekiem roślinnym lub jogurtem.

 

Rada:

  1. Zamiast syropu może być miód.
  2. Solone masło orzechowe również będzie odpowiednie. Należy wtedy pominąć sól z przepisu.

Dodaj komentarz

Close Menu